Що надихає українських дизайнерів цієї осені: випускний проєкт студентів KAMA

Що надихає українських дизайнерів цієї осені у випускному проєкті для vogue.ua поміркували студенти fashion-курсу Kyiv Academy of Media Arts.

Топ, сорочка – Upslowuse, спідниця svit.knit, обручки Rockah

Світові бренди дедалі більшу увагу звертають на покоління зумерів та їх цінності – це відображається як в дизайні нових колекцій, так і в позиціонуванні марок. Працює активно з цією категорією і український ринок. З кожним сезоном в країні зʼявляється все більше етичних брендів, а вже існуючі змінюють вектор в напрямку стійкої моди. Візуально це виражається у переважанні натуральних та спокійних відтінків, зрозумілих силуетів та тактильних фактур. Ще один великий напрямок роботи українських марок – прагнення до національної самоідентифікації та переосмислення автентики. Це виражається у силуетах, оздобленні і фактурах. Часом погляд у історичне минуле стає провідною ідеєю усієї колекції.

Сукня PODYH, сережки Shtor, прикраси Rockah

Одним з найцікавіших українських брендів, який зараз працює з українською аутентикою є PODYH, яка цього літа дебютувала на Тижні моди в Берліні. Засновниця марки Дар’я Плаксюк про джерела свого натхнення розповідає: "Я надихаюсь світом архітектури. В кожній колекції я хочу розповісти історію та заглибити глядача в світ архітектурної спадщини. Досліджуючи стиль або епоху, намагаюся спочатку віднайти зв’язок з її митцями та майстрами, зрозуміти, чому саме такі будівельні рішення вони приймали, чому використовували саме такі матеріали та кольори. Це дозволяє створити настрій колекції, відтворити дух епохи та віднайти ті будівлі та елементи, що відігравали найважливішу роль та формували середовище. А далі намагаюся зрозуміти, як би майстер відтворив свої будівлі чи техніки через одяг та аксесуари, які б форми, композицію, матеріали та кольори використав". З метою збереження автентичності дизайну Плаксюк орієнтується на особисті спостереження і відчуття, а не слідкує за трендами. "Цієї осені дизайнери роблять акцент на комфорті через крій, вибір матеріалів та додають цікаві акценти у вигляді декору або кольору".

На Тані: сукня PODYH, прикраси Rockah, взуття Circul by Alex Mark На Аріні: костюм svit.knit, прикраси SHTOR

Основним джерелом натхнення для створення бренду прикрас Shtor для дизайнерки Галини Штор стала жінка. Саме вона виступає уособленням бренду в обличчі її матері: "Мама займає дуже важливе місце у моєму житті. Вона загалом і виховала в мені все, що я люблю, показала мені світ, познайомила з мистецтвом… Простіше кажучи, вона виростила в мені все те, чим я ділюся зараз зі світом". Винятковість дизайну виробів – відмінна риса бренду Shtor. "Моє натхнення – це світ навколо мене, жінки, архіви, музейні речі, історія. Вироби народжуються з мого особистого самопочуття, я не аналізую ринок, на жаль чи на щастя. Напевно, бути собою – це одна з моїх найвагоміших навичок".

Гребінь, сережки – SHTOR, костюм svit.knit

Костюм Svit.knit, гребінь SHTOR

Також в сезоні осінь-зима 2023/24 трендсетери світової та української моди не поспішають прощатись з естетикою 1990х і нульових, тому в поточних колекціях багато деніму у різноманітних проявах. З ним активно працює й молодий український upcycling-бренд Upslowuse, який про створення нових колекцій розповідає: "Ми відбираємо лише якісний денім зі складом 100% бавовни. Старі джинси ми знаходимо на залишках в секонд-хендах по всій Україні, збираємо вже непотрібні джинси в друзів та знайомих, а також невдовзі плануємо створити пункт приймання в Києві". Своє бачення трендів осені дизайнерка бренду Мі Огли описує: "Цьогорічний осінній сезон є досить цікавим: повертаються мінімалістичні тенденції 1990-х, які в поєднанні з сюрреалістичним взуттям будуть виглядати незвично. Також на піку популярності буде червоний, за яким всі ми скучили".

Хустка NESAMOVYTO, сорочка Upslowuse

На Тані: топ Upslowuse, спідниця svit.knit, клоги, сумка Etape, обручки Rockah. На Аріні: костюм svit.knit, прикраси SHTOR

Топ, сорочка – Upslowuse, спідниця svit.knit, обручки Rockah, клоги, сумка Etape

Загалом палітра апсайклінг-брендів заграла новими яскравими барвами, силуетами та сміливими дизайнерськими рішеннями, які переконують навіть найбільших фанатів швидкої мови. Крім того, дизайнери створюють колаборації з апсайклінг брендами, що суттєво розширює їх аудиторію за рахунок прихильників сталої моди. Ось що каже засновниця бренду Svit Knit Анастасія Іщенко про свою співпрацю з апсайклінг-брендом Limarenko: "Ми готові експериментувати та відкривати нові горизонти у співпраці з перспективними, свідомими брендами. Також розглядаємо можливості виготовлення одягу з переробленої пряжі".

Топ Twen20s, штани PODYH, кардиган by Lisa Andriyanova, мюлі Ikos

Спідниця U SO NICE, взуття Circul by Alex Mark

Отже, незважаючи на складні обставини, в яких українським дизайнерам доводиться створювати та випускати колекції, вони продовжують працювати, надихатись та надихати. Різномаїття, яке вони пропонують в своїх колекціях, надає можливість кожній особистості самовиражатись через своє бачення та сприйняття. Абсолютна свобода – це те, що залишається трендом в Україні повсякчас.

На Аріні: костюм svit.knit, сережки Rockah На Тані: сукня PODYH, сережки Shtor, прикраси Rockah, взуття Circul by Alex Mark

Продюсери: Олександра Найденко, Єлена Галахад
Фотограф: Єлена Галахад
Асистент фотографа: Ema Non
Стиліст: Анастасія Ахундова
Асистент стиліста: Єлизавета Андріянова
Візаж і зачіски: Анастасія Премоленна
Мудборд візаж і зачіски: Марʼяна Мельничина
Моделі: Таня Сербіна @Selective; Аріна Кузьменко @UMgmt
Інтервʼю: Ксенія Руднєва
Текст: Анастасія Ахундова, Олександра Найденко

Популярне на VOGUE