10 квітня креативна директорка Givenchy Клер Вейт Келлер оголосила, що залишає компанію. Про це говорили кілька місяців, але симптомів можливого розставання помітно не було.
Березневий показ жіночої колекції став одним з кращих на Тижні моди в Парижі. Будинок зняв іскрометну рекламну кампанію, в якій Шарлотта Ремплінг нагородила Марка Джейкобса дзвінким ляпасом. У Givenchy чудовий візуальний контент і майстерні кастинги. Завдяки їм Каролін Вольтер, Гідрі Дукаускайте і Вероніка Кунц стали неофіційними особами нової хвилі зрілих моделей.
Критики нарікали, що в колекціях Вейт Келлер не було магістрального бачення. Але зараз зрозуміло, що робила дизайнерка: вона не створювала моду на речі, а моделювала образ. Завдяки їй сьогодні героїня Givenchy – такий саме чіткий і окремий модний архетип, як "жінка Saint Laurent" або "жінка #oldceline".
Епічні сюжети не були сильним місцем Вейт Келлер. Здається, вони й не цікавили її зовсім. Клер не намагається робити заяви з подіуму – ні про права жінок, ні про політику тіла, ні про становище світу, в якому ми живемо. Але дивним чином вона вміла передати відчуття сучасності у цілком зрозумілих речах: ідеальному брючному костюмі за мотивами моди 1940-х, сукні з плісированого поліаміду в дигітальний квітковий принт, волохатій шубі зі штучного хутра. Її колекції були і про жіночу владу, і про контроль. Вони визначили курс на рафіновану буржуазну моду минулого і втілили смутні настрої часу. Працюючи з архівами Дому, Клер виважено створювала свою модель сьогодення – використовуючи пір'я, різнокольорову бахрому й латекс.
На тлі блокбастерів попередника Ріккардо Тиші покази Вейт Келлер проходили стримано, з помітно зниженою температурою. Зазвичай так діють люди, які точно знають, що роблять. Її жіночі колекції стали емблемою нового фемінізму без згадки про фемінізм. Показовий приклад: після кожного шоу мої колеги з Vogue, любительки аскетичних колекцій Gabriela Hearst, The Row і творчості Мартіна Марджела в Hermès, зітхали й зберігали фото короткострижених моделей з лукбука Givenchy на телефони – у якості мудборда.
Чоловічі колекції, які останнім часом стилиізував Мел Оттенберг (це він одягнув Ріанну в сукню- "омлет" Guo Pei на Met Gala в 2015 році), були завданням іншого сорту: тонкі кутюрні техніки Клер замішувала на міцній суміші з техно і панку. На камерних презентаціях у салонах штаб-квартири Дому на авеню Георга V точені костюми з вишивкою і в розсипах паєток показували журналістам на манекенах, розставлених серед острівків живого моху.
Головним полігоном для творчих пошуків Клер Вейт Келлер був кутюр – дизайнер створила одні з найгарніших образів для червоних килимових доріжок останніх років. Я згадую Шарліз Терон на лондонському показі фільму "Та ще парочка" з її участю в минулому році, Галь Гадот на оскарівській церемонії та Руні Мару на Венеціанському кінофестивалі – цього року. Про головне плаття десятиліття, весільне вбрання Меган Маркл, мабуть, годі й говорити. Наступного ранку після церемонії Вейт Келлер прокинулася рок-зіркою. Відтоді про неї пишуть не інакше як "та саме дизайнерка, яка створила сукню Маркл". Так, на щастя чи ні, вона увійшла в модну історію – і залишиться там назавжди.
Вейт Келлер зберігає приватність – вона сторониться камер і за час роботи в Givenchy дала рівно стільки інтерв'ю, скільки наказують правила великого бізнесу. Напевно, більш інформативним і щирим був і є її особистий Інстаграм, в якому вона досі публікує знімки з бекстейджа показів і зазначає на фото українських моделей Марфу Чернець і Юлю Єременко – улюблениць ательє Givenchy, на яких шилися майже всі колекції Вейт Келлер. На цих знімках і відео можна розглянути процес перетворення робочих туалей і капелюшних макетів у живі речі й твори мистецтва. Вони розкажуть більше, ніж будь-які інтерв'ю дизайнера.
В останній весняно-літній колекції Givenchy Вейт Келлер намагалася провести паралелі між своїми спогадами про Нью-Йорк у період роботи в студії Calvin Klein (початок 1990-х) і великим стилем ввіреного їй Дому. Так поруч з мальовничими блузонами й шкіряними сукнями-жилетами на подіумі Givenchy з'явився потертий денім – трохи незграбний, трохи bad taste. У Клер Вейт Келлер є цікава здатність і сміливість братися за тривіальні речі й перетворювати їх на об'єкти підвищеної чуттєвості та спірної, але все ж краси. Цікаво, де і як вона проявить свої вміння в майбутньому.