Patagonia — найекологічніший бренд і компанія з найкращою репутацією у світі

Бренд Patagonia люблять усі: від підлітків-хіпстерів до сивих туристів. Протягом п’яти десятиліть Patagonia виробляє високоякісний практичний одяг, розроблений на все життя. Ця надійність є важливою причиною того, що клієнти бренду залишаються лояльними йому роками.

Згідно з нещодавно опублікованим рейтингом Axios Harris Poll 2023, який щороку проводить опитування та оцінює репутацію провідних брендів, цьогоріч саме Patagonia посіла перше місце як марка з найкращою репутацією. Розповідаємо, чому люди обожнюють цей бренд і чому вам варто його полюбити, якщо ви досі цього не зробили.

Івон Шуінар

Бренд, що має значення

Івон Шуінар побудував імперію одягу завдяки своїй любові до навколишнього середовища та пристрасті до створення якісних товарів. Однак найбільшим досягненням Patagonia є не лише одяг, а й уся філософія бренду.

Назва Patagonia походить від гірського регіону Південної Америки, який займає південну частину гір Анд. Логотип натхнений вершиною Фіц-Рой, що залишається однією з найскладніших для сходження гір — Шуінару вдалося піднятися на неї в 1968 році. Від початку головне завдання Patagonia — створювати речі, здатні витримувати найсуворіші умови. Однією з перших курток, що випустила компанія, була куртка Pile Fleece у 1977 році, натхнена витривалим спорядженням рибалок.

Photo courtesy of Patagonia

У 1980-х роках компанія почала досліджувати більш стійкі матеріали та методи виробництва, зокрема органічну бавовну, коноплі та поліетилентерефталат. Бренд відкрив процес, за допомогою якого він може переробити 25 пластикових пляшок в один флісовий продукт, кульмінацією якого став дебют Synchilla, одного з флагманських матеріалів Patagonia, який найкраще представляє її місію — виготовляти високоякісні продукти з меншими екологічними витратами.

Встановлюючи новаторську модель прозорості бренду, Patagonia використовувала свою платформу для підвищення обізнаності та пропаганди екологічних проблем. Компанія продовжувала впроваджувати інновації не лише у сфері матеріалів, а й у царині дизайну. Хоча компанія не називала себе прогресивним модним брендом, її тенденція експериментувати зі сміливими кольорами та принтами виявилася доволі впливовою, оскільки інші лейбли, орієнтовані на активний відпочинок, наслідували її приклад.

Стійкість, етичність, екологічність

Patagonia широко відомий як бренд одягу для активного відпочинку, який лідирує в піклуванні про нашу Землю. З місією "створювати найкращий продукт, не завдавати непотрібної шкоди, використовувати бізнес, щоб надихати та впроваджувати рішення щодо екологічної кризи", Patagonia встановила високу планку.

Цікаво, що в Patagonia заявили, що більше не хочуть називати себе "стійким брендом", визнаючи, що, попри всі зусилля, вони все ще спричиняють негативний вплив на середовище. Тепер бренд прагне ще більше скоротити свій слід, зменшуючи викиди в усьому ланцюжку постачання.

Однак Patagonia вживає разючих заходів для зменшення впливу на навколишнє середовище. Велика частина матеріалів бренду виготовляється з перероблених тканин, як-от поліестер, нейлон і вовна. До того ж бренд має специфічну бізнес-модель: вона відкидає швидку моду, створюючи високоякісні та довговічні продукти, і пропонує програму ремонту та перероблення одягу.

Photo courtesy of Patagonia

Ще з 1986 року Patagonia почала жертвувати 10 відсотків свого прибутку громадським організаціям. У 2011 році компанія запустила ініціативу Common Threads, закликаючи споживачів повертати поношений одяг на ремонт і оновлення. Піклування про планету є настільки важливим для бренду, що він навіть відлякує власних клієнтів купувати занадто багато його продуктів. Кампанія бренду "Не купуй цю куртку" до Чорної п'ятниці була розроблена, щоб безпосередньо розв'язати проблему надмірного споживання. Patagonia визнає, що зменшення кількості покупок є одним з основних кроків, які люди можуть зробити, щоб зменшити власний екологічний слід. "Було б лицемірно з нашого боку працювати над зміною навколишнього середовища, не заохочуючи клієнтів думати, перш ніж купувати", — кажуть у бренді.

Також бренд має офіційну політику захисту тварин і відстежує більшість матеріалів тваринного походження до першої стадії виробництва. Patagonia використовує перероблену шкіру, шерсть, вовну та пух у деяких своїх продуктах. Бренд не використовує ангору, хутро та шкіру екзотичних тварин. В минулому організація із захисту тварин Four Paws звинуватила бренд в не людському поводженні з птахами, але лейбл швидко відреагував й тепер працює пліч-о-пліч з організацією, щоб заохочувати гуманні практики в усій галузі.

Унікальний підхід та відданість справі

У 2022 році засновник бенду Івон Шуінар оголосив, що він передає право власності на Patagonia трасту, щоб гарантувати, що прибуток компанії буде використаний для боротьби зі зміною клімату. Тоді Шуінар сказав, що "ніколи не хотів бути бізнесменом". Натомість його мета завжди полягала в тому, щоб спрямовувати прибутки на "подолання екологічної кризи та захист природи".

Це, звичайно, нестандартний підхід до бізнесу. Більшість компаній зосереджені на одному: зростанні. Окрім того, ви навряд чи ще колись чули від власника бізнесу, що компанія повинна бути "обережною щодо збільшення свого розміру". Мірою успіху для майже кожного бізнесу завжди було те, наскільки він розвивається. Шуінар переконаний в іншому. "Наш успіх ґрунтується на якості того, що ми робимо", — каже він. Це абсолютно унікальний погляд.

Очевидно, що Patagonia є брендом одягу, тож можна припустити, що він говорить про виготовлення високоякісної продукції. Річ у тому, що це не єдине, що робить бренд. Якщо, як каже Шуінар, Patagonia зосереджується на "якості в усьому, що робить", це охоплює багато інших важливих речей. Це означає, наприклад, якість у тому, як Patagonia піклується про своїх працівників і клієнтів. Це означає якість у тому, як бренд відстоює справи, у які вірить, і те, як він виконує свою місію щодо захисту та відновлення планети.

Всі ці речі багато в чому пов’язані з фактично бездоганною репутацією Patagonia. Якщо ви хочете, щоб ваша продукція мала хорошу репутацію, зосередьтеся на її якості. Якщо ви хочете, щоб ваша компанія мала хорошу репутацію, зосередьтеся на турботі про людей і створенні чогось довговічного. Якщо ви дбаєте про людей, виробляєте якісні продукти та створюєте враження, клієнти поважатимуть ваш бренд. Саме такий підхід гарантує справжній успіх.

Популярне на VOGUE