GUSHKA — бренд, який оспівує естетику та красу Карпат

GUSHKA — приклад, як українські ремесла та традиції можна зробити сучасними, не втративши при цьому їхньої суті та сенсів. Це самобутній проєкт, мета якого — повернути повагу до давнього ремесла ткаль. І зробити популярними українські вироби не тільки всередині країни, але й закордоном. У День Незалежності України розповідаємо історію цього цікавого бренду.

, (@gushka.wool)

Олег Луканюк та Дарина Фурманюк — обидвоє професіонали з великим досвідом у бізнесі, родом із мальовничої Гуцульщини. Ця пара стала потужним бізнес-дуетом, який вливає душу в усе, що робить. Зрозумівши, що можуть заснувати благодійний проєкт із хатини, яку Олег отримав у спадок у центрі мальовничого Косова, вони перетворили її на інноваційну артгавань під назвою "Дідова Хатчина". Спочатку пара позиціонувала її як місце збору для громади. Але з плином часу зрозуміла, що у них є нагальна потреба у фінансовій підтримці цього будинку. Саме від цієї необхідності і народилася GUSHKA.

Поєднавши підприємницький дух Олега зі знаннями Дарини в сфері маркетингу та дизайну, вони вирішили створити бренд, що буде передавати дух Карпат. Незабаром пара об’єдналася з Любов’ю Рибенчук — сусідкою, яка досконало володіє старовинним ремеслом ткацтва. Разом вони почали відроджувати давню українську традицію виготовлення речей з овечої вовни.

Під керівництвом Любові усі охочі навчалися майстерності ткацтва та працювали пліч-о-пліч із GUSHKA. Разом з брендом зростала і команда: залучали досвідчених ткачів, щоб задовольнити попит на їхні вироби в Україні і за кордоном. Центральне місце в серці GUSHKA посідає команда. Бренд пропагує сімейні цінності та цінує спільну роботу, що породжує міцні зв’язки. Ці цінності поділяють українці та багато людей за межами нашої держави, і тепер вплив GUSHKA поширюється і там.

, (@gushka.wool)

"GUSHKA — не про екзотику Карпат. Ми не будуємо міфів довкола регіону, а радше показуємо справжнє повсякденне життя, що розповідає про гірську місцевість та її особливості, — кажуть засновники бренду. — Наш фокус спрямований на відродження місцевих карпатських традицій. Ми хочемо популяризувати вівчарство та ділитися цими знаннями не лише з українцями, але й з людьми у цілому світі. Бренд антропоцентричний — люди, які з нами працюють, і створюють бренд власноруч. Вони є серцем бренду, диктують його ідентичність і формують спадщину".

Сьогодні GUSHKA має тонну річного виробництва вовни і збільшує свої масштаби. Бренд несезонний, тому він має постійно основні товари, а також три дропи: "Ліс", "Гук" і "Традиційний" — вовняні вироби, які є відтворенням українських автентичних візерунків, що використовувалися з давніх-давен. Серед них — вовняний одяг, подушки, килими, доріжки та ліжники. Ліжник — це товстий вовняний, здебільшого узорно-тканий виріб з об'ємною поверхнею та довгим пухнастим двостороннім ворсом.

Особливе захоплення викликає виробництво GUSHKA. Його основа — стрижка овець, яка вважається головною подією у Карпатах. Проводиться вона щороку наприкінці зими. Після стрижки вовну обробляють:відпарюють у великих ваннах, старанно очищають, видаляючи домішки, як-от бруд і природні олії, з цінним побічним продуктом, що називається ланолін. Це довгий процес: вовну перекладають у холодну і гарячу воду, тоді використовують засоби для миття, висушують на сонці і відправляють у вали, де розчісують шерсть.

, (@gushka.wool)

Далі бренд викуповує вовну і вручну пряде нитку. Це важливо, бо для їхніх виробів вона має бути певної товщини та мʼякості. Це майже неможливо автоматизувати, а підготовка верстату триває 6–7 годин. Виріб може готуватися від одного до десяти днів, адже він виготовляється вручну. Потім його зрізають і несуть у валило, гірську пральну машину, де під тиском згори падає вода і бʼє вироби для того, аби вони стали мʼякшими.

, (@gushka.wool)

За три роки команда GUSHKA перетворила 6600 кг вовни на 3600 м2 продукції, але це не тільки про кількість вовни. Кожен витвір — це ода карпатському побуту, де вівці, сир, пагорби та вічна потреба тепла та затишку диктують ритм життя.

Популярне на VOGUE