Наймодніша стрижка двотисячних, найдовші ноги серед телеведучих на MTV, чисте британське почуття гумору і найвідоміший стиль в Великобританії – все це описує Алексу Чанг. Креативний директор і засновник бренду одягу ALEXACHUNG, в минулому – модель, телеведуча, редактор Vogue. Вона прилетіла до Києва, щоб представити свій бренд в Україні, пограти в більярд з гостями презентації в Helen Marlen Mandarin і розповісти Vogue UA про створення свого бренду, стиль українок і плани на майбутнє.
- В який момент ви зрозуміли, що хочете створити свій бренд одягу?
- Я б не стала вписувати цей момент в якісь тимчасові рамки. Це було, радше, якесь почуття, яке на мене нахлинуло. Не було такого, що, скажімо, 12 грудня я вирішила створити свій бренд. Це було схоже на те відчуття, коли ви вирішуєте кинути свого хлопця або переїхати в іншу квартиру. Щось таке, що ніби на вас повзе, а ви, в свою чергу, йдете йому на зустріч. Я думала про це роками, і в якийсь момент я просто відчула, що час настав.
- Після довгих роздумів, коли ви нарешті вирішили створити свій бренд, скільки часу вам знадобилося для його запуску?
- Минув рік, перш, ніж ми запустили його. Протягом цього часу ми збирали команду разом: виробництво, дизайн, пошук офісу.
- Вам подобався сам процес запуску бренду?
- Деякі з організаційних моментів дуже лайнові, деякі з них досить хороші. В принципі, як і будь-яка робота. Мені дуже сподобався початок, коли тільки придумували теми та ідеї. Мені дуже подобалося працювати з фотопримірками, гратись з одягом, переодягати моделей, експериментувати з образами. Інші моменти мені здаються занадто складними. Я не дуже хороша в візуалізації і в кольорі. Скажімо, ескіз сам по собі розміром з монету, і ви повинні представити його на величезному слоті тканини. Ми хочемо, щоб наш бренд ALEXACHUNG був доступним для людей. Це повинно бути щось між високою модою і високим стріт-стайлом. Тому для нас важливо не витрачати час і гроші на неправильну тему, а це складно. З іншого боку, мені подобається планувати заходи, мені подобається подорожувати і презентувати колекції.
- Чи є ваш бренд продовженням вашого особистого стилю?
- Думаю, що так. Спочатку я не хотіла цього говорити, бо хотіла, щоб мене сприймали серйозно. Але ми живемо в інший час, в сучасному світі все змінюється. Це цілком прийнятно. Звичайно, весь дизайн створюють під моїм наглядом, опираються на мій смак. Одяг, який я створюю – вираз мого внутрішнього світу. Я тільки сподіваюся, що ці рамки не є занадто суворими.
- Ви були в сукні ALEXACHUNG на Met Gala. Розкажіть про створення цього вбрання.
- Для підготовки до балу у нас було кілька місяців. Я думаю, що іноді люди дуже старанно працюють для Met Gala, створюють божевільні вбрання, які здаються занадто театралізованими і зухвалими, а все для того, щоб образ вписувався в заявлену тему. Я не хотіла бути кимось, хто сильно старається. Моя мета була в тому, щоб відчувати себе комфортно і легко, так, щоб це відображало і мій особистий стиль, але все ще відповідало темі. Я не особливо релігійна людина. Для створення цієї сукні ми зробили дослідження, що стосується членів монаршої родини в Великобританії, які змінили курс католицизму в королівстві. Ми дуже багато грались з кольором, а підсумку вирішили вибрати білий. Тому що він є свого роду символом невинності, свіжості і відваги. А ще, коли у вас є можливість вибрати будь-який колір в світі, щоб прийти на Met Gala, і ви з'являєтесь в білій бавовні, і посилаєте всіх під три чорти – цим потрібно користуватися. Мені ця ідея дуже сподобалася.
-Хто надихає вас у світі моди?
- Хоча я довгий час і була в індустрії моди, я ніколи не почувалась дуже модною людиною. Я наче увійшла в цей світ через бічні двері. На мене радше впливає стиль, харизма або навіть технічна індивідуальна робота. Я вважаю, що документальні фільми про Рафа Сімонса і Dior дуже цікаві. Я також люблю пані Прада, тому що вона дуже розумна і, в той же час, володіє сильною комерційною жилкою. Вона може створювати колекції, які дуже провокаційні і, при цьому, зручні в повсякденному житті. А також мені подобається особистий стиль людей, і самі люди. Я, ймовірно, більше надихаюся моментами реального життя, ніж знаменитостями. Я часто говорила, що мені подобається Джейн Біркін, але тепер всі хочуть бути схожими на неї, тому я більше так не кажу.
- Ви звернули увагу на стиль українських жінок?
- Безумовно, що так. Ну, сьогодні я побачила багато національного одягу. Але потім ми пішли до церкви, і я побачила жінку в леопардовому пальті з лаймово-зеленою хусткою на голові, і я подумала, що це дуже круто.
- Чи можете ви описати ідеальну героїню бренду ALEXACHUNG?
- Я думаю, що це хтось досить жіночний, м'який і ніжний. Хтось, хто не боїться ризикувати, і цей хтось оригінальний. Сподіваюся, ми відповідатимемо тим людям, які не бояться бути не такими, як всі, які не дотримуються мейнстриму, але, при цьому, їм зручно в своїй унікальності. А якщо нам ще й вдасться налагодити контакт з жінками, які трохи старші, які, скоріше, будуть вести нас, а не будуть ведені нами – це буде дуже круто.
- Чи можете ви сказати, що на формування вашого стилю і бренду вплинула Великобританія?
- Я думаю, що ваше місце народження – це культ. Ви не можете уникнути того, що в якійсь мірі батьківщина стане певною системою відліку, незалежно від вашого місця проживання або роботи. Я народилася в Британії, але переїхала в Нью-Йорк, у мене є китайське коріння, а фантазую я про Францію. Проте, я думаю, що британський гумор, який дуже специфічний і може бути дивним для інших культур, безумовно впливає на те, що робить наш бренд.
- Ви можете назвати себе панком?
- Я думаю, що я щось на зразок буржуазного пост-панк-капіталіста. Навіть коли я переїхала в США і робила своє шоу на MTV, це було схоже на повстання і бунтарство в невеликих дозах. Я думаю, що я завжди була в змозі використати те, що відбувається в суспільстві. У мене є комерційна життєздатність. Я змогла використати свою дивизну і зовнішній вигляд, і завжди виявляла здатність до асиміляції.
- Яким ви бачите свій бренд через п'ять років?
- Я думаю, що нас очікують дуже цікаві речі, що стосуються колаборацій. Чим більше ми робимо, тим більше ми зможемо побудувати. Сподіваюся, все стане більш природним. Я сподіваюся, що ми зможемо зберегти свіжість і унікальну перспективу. Чорт, я не знаю, якщо чесно. Мені буде 39 років через п'ять років, і це дуже страшно. Я повинна побудувати бізнес, але і зробити інші важливі справи в реальному житті.
- Ви думаєте про запуск чоловічої колекції?
- Безперечно. Ми вже думаємо про розробку деяких речей.
- А яким буде ідеальний чоловік-представник вашого бренду?
- Я думаю, що він майже такий же, як і ідеальна жінка. Тільки менш жіночний, очевидно. Але для чоловічого одягу це буде така ж енергетика та ставлення. Я шукаю хлопців, яким не подобається просто одягатися красиво. Вони повинні шукати щось глибоке.
- У чому полягає меседж для людей, які носять ваш одяг?
- Я просто хочу, щоб люди жили в ньому. Я не хочу, щоб це стало чимось підробленими і штучним. Я не хочу, щоб це було символом статусу. Я хочу, щоб у вас в цьому одязі був досвід, наповнений життям та історіями.
Фото: Maria Pavliuk
Текст: Olaa Zhyzhko