Луї Віттон — французький виробник, підприємець і дизайнер, що заснував однойменний люксовий бренд понад 150 років тому. Скромний початок у сільській місцевості Франції, майстерність, новаторство і рішучість Віттона швидко зробили його фірмові валізи об’єктом бажань світової еліти. Сьогодні компанія, яку він створив, представляє асортимент набагато ширший — сумки, одяг, взуття, аксесуари та прикраси — що зробило Louis Vuitton одним з найдорожчих люксових брендів у світі.
— Луї Віттон народився 4 серпня 1821 в Анше, невеликому робочому селищі на сході Франції. Його батько, Ксав’є Віттон, був фермером, а мати, Корінн Гаяр, яка померла, коли йому було 10 років, працювала на млині.
— У 13 років, втомившись від провінційного життя і суворої мачухи, Віттон подався до Парижа. Щоб подолати відстань у майже 500 км, йому знадобилося два роки піших мандрів із зупинками, під час яких він виконував випадкові роботи, щоб протриматися в дорозі.
— У Парижі в 1837 році Віттон став учнем успішної майстерні з виготовлення коробок і паковання. На той час це ремесло неабияк шанували. За кілька років він заробив репутацію одного з найкращих майстрів у місті у своїй царині.
— Статок Віттона зріс у 1853 році, коли він став персональним виробником коробок і пакувальником імператриці Франції Євгенії — дружини Наполеона Бонапарта. Імператриця доручала Віттону гарно впаковувати її одяг для перевезення між палацом Тюїльрі, замком Сен-Клу і різними морськими курортами. Ця посада відкрила двері новому класу елітної й королівської клієнтури.
— У 1854 році Віттон одружився із 17-річною Клеманс-Емілі Парріо. Незабаром після цього він пішов з крамниці, у якій був учнем, і відкрив у Парижі власну майстерню. На вивісці було написано: "Надійно пакує найкрихкіші предмети. Спеціалізується на фасуванні мод". Він також почав створювати скрині з полотна замість шкіри (перевага матеріалу в тому, що він робив скрині міцними й водонепроникними).
— Чотири роки по тому Віттон представив на ринку штабельовані скрині прямокутної форми (раніше кришки були закругленими). Попит на інноваційний і зручний багаж, що відповідав вимогам дедалі популярніших подорожей на поїзді, був таким, що Віттонові довелося розширитися до більшої майстерні за межами Парижа.
— У 1867 році Віттона нагородили бронзовою медаллю на Всесвітній виставці — міжнародному заході, який організував Наполеон у Парижі, що підвищило популярність його робіт ще більше.
— Під час франко-прусської війни 1870—1871 рр. майстерню Віттона було розграбовано й зруйновано. Після закінчення війни він заснував нову майстерню в аристократичному районі в центрі Парижа.
— У 1872 році Vuitton представив скриньку з полотна в бежево-червону смужку. Її дизайн сподобався новій паризькій еліті й допоміг закріпити позицію бренду як предмета розкоші.
— У 1889 році Віттон здобув золоту медаль і головний приз на Всесвітній виставці — і дедалі більшу цікавість до власних робіт.
— Віттон був відданий роботі до скону. Помер у віці 72 років 27 лютого 1892 року. Контроль над компанією він залишив своєму синові Жоржу Віттону.
— 1896 року, у відповідь на повсюдне копіювання візерунків бренду (і досі невирішена проблема), Жорж створив знамените полотно з монограмою LV з діамантами, колами й квітами, щоб відрізняти продукцію бренду.
— Будівлю Louis Vuitton, найбільшої крамниці товарів для подорожей у світі, було відкрито на Єлисейських полях у 1914 році.
— Перші моделі сумок, які сьогодні не втрачають популярності, з’явилися в 1900-х. Сумку Steamer, меншу за розміром, призначену для зберігання всередині багажу, було представлено в 1901 році. Сумка Keepall дебютувала в 1930 році, за нею — сумка Noé, яку спершу було розроблено для перевезення шампанського, у 1932 році, а в 1966 році випустили циліндричну сумку Pappillon.
— Завдяки досягненням у технологіях і новому процесу покриття в 1959 році створили гнучку версію полотна з монограмою. Це дало змогу використовувати його для створення гаманців і сумок.
— У 1997 році першим креативним директором Дому призначили Марка Джейкобса, якому було доручено представляти чоловічі й жіночі колекції прет-а-порте.
— Джейкобс у співпраці з дизайнером Стівеном Спроусом у 2001 році створив обмежену серію сумок з написом "Louis Vuitton" у стилі графіті поверх монограми.
— Під керівництвом Джейкобса бренд здобув неабияку популярність, і багато які моделі, актори й музиканти стали його амбасадорами.
— У 2012 році Дім виграв знакове рішення в США, що захищає його продукцію від великомасштабного міжнародного підроблення. Постанова допомагає зупинити імпорт виробів, на які незаконно нанесено товарні знаки бренду, і карає компанії, які сприяють торгівлі ними. У тому ж році Louis Vuitton сьомий рік поспіль було названо найдорожчим люксовим брендом у світі за результатами дослідження, що його провели Millward Brown Optimor.
— Нині Дім моди Louis Vuitton має свої фірмові крамниці в 53 країнах світу.
За матеріалами vogue.co.uk