До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Володарі краси: як beauty-ринок виживає у війну. Частина 5

Банальна фраза "Краса врятує світ" з початком повномасштабного вторгнення набула нового сенсу. Нині люди, які мають beauty-бізнес, стали всім: рятівниками, волонтерами, розрадою для тисяч українців. Вони активно донатять на ЗСУ, підтримують біженців, власні команди та їхні сім’ї, а ще – постачають такі потрібні в усі часи товари для краси. Говоримо із СЕО Perla Helsa Денисом Сахаровим та засновницею Anywell Shop та Anywell Facial Bar Марією Кауфман про те, що допомагає їм рухатися далі, та чому краса – справді рятує.

Perla Helsa

Про бізнес до війни

Реклама

Perla Helsa як ідея виникла у 2018 році. Тоді, вже будучи закоханим у wellness та digital-маркетинг, я спробував ісландську Омега-3, яка за своєю якістю перевершує 99% аналогічних добавок на ринку. І побачив дуже привабливе місце для нового бренду. Так би мовити, "блакитний куточок у червоному океані". Тому з радістю прийняв запрошення у партнерство, завдяки якому ми створили продукти, команду та процеси, якими можна пишатися.

Ми працюємо за моделлю D2C — від виробництва до кінцевого споживача, де бренд виконує усе: від розробки інгредієнтів і пакування до залучення клієнтів та їх утримання. Коли ти контролюєш увесь ланцюжок, споживач отримує найкращий сервіс, а бізнес — більше задоволених клієнтів. Тому маємо найбільший Instagram-акаунт у категорії вітамінів та дієтичних добавок — 290 000 підписників, із яких 88% — українці.

Про початок війни

Понад рік тому я змінив постійне місце проживання, переїхавши ближче до Середземного моря. Тому війну "зустрів" далеко від вибухів, але дуже близько серцем. Коли твоя мати — у підвалі, батько — в ТрО, і понад 90% команди — в Україні, головний пріоритет — це їхня безпека. 24 лютого у загальному чаті компанії (де понад 50 осіб) ми робили перекличку "хто де?" Практично всі були або в підвалах, або в коридорі. Це був сюр...

Продажі та будь-які процеси були замінені на взаємодопомогу та спроби завдати шкоди росії в інформаційному просторі: агітувати виходити на мітинги, показувати правду, ДДОСити сайти тощо.

Починаючи десь із середини березня клієнти почали писати нам та замовляти продукцію. Ключі від нашого складу на той момент були уже десь у Польщі, тому ми відкрили його "підручними" засобами і почали робити відправлення двічі на тиждень. Одне із наших виробництв знаходиться під Харковом, але, на щастя, із ним усе добре.

Частина команди, яка була у безпеці, почала працювати над відновленням процесів, збиранням донатів для ЗСУ та обслуговуванням клієнтів, які продовжували робити замовлення.

Частина замовлень чекала на відділеннях отримувачів, частина — повернулась до нас. Казусів не було, – мабуть, завдяки тому рівню сервісу, який надають карго-компаніі в Україні.

Про збитки

Збитки ми не рахували. Наш фокус був і залишається на стрімкому зростанні: за 2021 рік ми виросли у 4 рази відносно 2020-го, який був х8 відносно 2019-го. Уявляю, скільки "іксів" на нас чекало б у 2022 році, якби не повномасштабне вторгнення.

Про відновлення роботи

Із кожною перемогою ЗСУ збільшувалась кількість замовлень, але це було в рази менше, ніж раніше. Тому основний робочий час у перші три місяці ми присвячували збиранню донатів, розподіленню власних коштів на допомогу та волонтерську діяльність.

Із червня українці почали активніше повертатися додому. Замовлень ставало більше, тому нам вдалося повернути довоєнну зарплатню команді, налогодити процеси і продовжувати роботу.

У нас невелика лінійка продукції: по два види Омега-3 для дорослих та дітей, Вітамін D3, Колаген, Сквален, Акулячий жир. Більшість товарів були на складі, адже за місяць-два перед початком бойових дій ми сфокусувались саме на нарощуванні складських залишків.

Про допомогу

Допомагати — це те, чому нас навчила ця війна. Ми завжди багато говорили про благодійність, але у фокусі тримали інші процеси. Тепер усе інакше — беремо і робимо.

Особисто мені найбільше подобається із наших благодійних ініціатив, які ми встигли реалізувати за останні півроку, проєкт "Створюй та підтримуй". Наша команда поїхала до Охматдиту з гуманітною допомогою, поспілкувалась із дітьми, записала їхні думки про те, що для них значить "створювати" та "підтримувати". А діти подарували нам власні малюнки, які тепер оновили дизайн лінійки наших дитячих упаковок Омега-3 та Вітаміну D3.

Також ми відправляли продукцію тим, кому вона принесе максимальну користь: у лікарні, центри переселенців, для батальйонів і т.д, а 15% від доходу перераховували на ЗСУ і волонтерським організаціям. Разом із партнерами ми задонатили понад 1 000 000 грн. На цьому зупинятися не плануємо — щомісяця реалізовуємо КСВ-проєкти та підтримуємо нашу країну.

Наші подальші плани – грандіозні! Це стосується як України, так і нових ринків ЄС. Сподіваюся, цього року вже почнемо продажі там. Дуже чекаємо на нашу перемогу і віримо у ЗСУ!

Anywell

Про бізнес

Anywell з'явився чотири роки тому. Історія почалася з експертного медіа про здоров'я та красу — AnywellMag. Щороку ми додавали по новому напрямку — і так бізнес розрісся. Ми запустили онлайн-магазин AnywellShop, завдяки якому імпортуємо б'юті- та велнес-товари, а також є дистриб’юторами відомих брендів. Згодом також відкрили в ЦУМі Anywell Facial Bar — салон неінвазивної косметології, до якого можна забігти і на 30 хвилин — відпочити, і на півтори години — на чистку та пілінг. До війни планували відкрити ще два салони в Україні, розвивати на її території франшизу.

Про початок війни

Війна заскочила мене, як і більшість українців, удома. Шок, паніка, відсутність розуміння, що це реальність і що таке може бути.
Я прокинулася від вибухів у Києві та одразу помчала в Одесу, до своєї родини.

24 лютого ми повністю зупинили роботу всіх наших напрямків — гадаю, як і всі. Товар залишився лежати на складах у різних частинах Києва. В перший місяць ми не думали про роботу. Ми намагалися допомагати волонтерам, інформаційно підтримувати оточуючих та одне одного.

Коли почалася війна, всі працівники були вдома, в Україні. Майже місяць кожен знаходив шляхи та рішення того, як виїхати, як врятувати дітей та близьких, куди поїхати і як далі потроху вибудовувати своє життя.

Про поновлення роботи

Ми відновили роботу нашого магазину лише у середині квітня – коли кожен із співробітників зміг організувати, наскільки це можливо, свій побут та своє життя. Багато наших працівників роз'їхалися, і лише кілька людей залишилися в Києві. Ми змогли частково забрати товари зі складів та почати їх доставляти "Новою поштою" по Україні.

Перша велика партія товару прийшла лише влітку, коли ми поновили роботу нашого салону. Пам'ятаю, як ми тоді раділи частинці нашого колишнього звичного життя.

Про збитки та розвиток подій

На жаль, сума збитків велика, бо косметика має термін придатності, і будь-яке простоювання дуже впливає на товар.

Думаю, нам усім потрібно було повернутися до роботи. Нам треба було відволікатися від новин. Дуже підтримували клієнти, які робили замовлення. Це означало, що життя продовжується. Ми вдячні кожному за підтримку – це надавало нам сил. Працювати, думати, мріяти. Кожен день.

Відкрити салон ми вирішили, коли наш партнер — ЦУМ відкрився знову. Завдяки їхній підтримці, підтримці клієнтів та всієї команди ми змогли відновити роботу. Під сирени, евакуації – але відновити роботу щодня.

Сьогодні ми вже мріємо сміливіше та рухаємося швидше. Завдяки ЗСУ ми продовжуємо працювати і підтримувати команду та економіку країни. Потроху запускаємо нові напрямки, відновлюємо обсяги та наближаємо перемогу!

Про допомогу

На початку війни ми донатили та допомагали інформаційно: знаходили продукти, ліки, шляхи виїзду з окупованих територій, шукали волонтерів. Разом з нашими партнерами відправили великі бокси з б'юті- і велнестоварами жінкам — волонтеркам Help Ukraine Centre. Нам хотілося передати шматочок домівки, трохи радості та дати можливість насолодитися цими жіночими хвилинами догляду за собою. Нам, жінкам, це важливо, що не кажи.

У планах ще більше волонтерських проєктів на осінь та зиму — найскладніші періоди для всієї країни. Робитимемо все від нас залежне і підтримуватимемо одне одного і ЗСУ до перемоги.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.