Штучний інтелект, персоніфікація, доповнена реальність: ексклюзивний репортаж із Web Summit 2022

У Лісабоні завершився щорічний Web Summit – подія, на яку з’їжджається весь прогресивний світ, і де представляють інновації, технологічні прориви та відкриття в усіх сферах життя. Про головні тренди Web Summit розповідає його цьогорічна учасниця Тетяна Таран, засновниця Starlit Group, яка тимчасово мешкає в Португалії.

Наймасштабніший технологічний захід у світі, який щорічно триває в Лісабоні, Web Summit цього року зібрав рекордну кількість учасників – 71023, серед яких 42% становили жінки. Ще один приємний факт: за кількістю учасників Україна посіла на ньому друге місце після Бразилії: наших співвітчизників зібралося понад 7000. Зворушлива промова Першої леді України Олени Зеленської на церемонії відкриття викликала овації багатотисячної Altice-арени.

Краса і здоров’я нині займають почесне місце в площині технологій та інновацій. Ба більше: якість життя і стан здоров’я власне й формують майбутнє для них. Недарма темі health care був присвячений цілий конференц-день саміту. І якщо раніше поняття "покращення здоров’я" сприймалося як "ефективний процес лікування", то нині йдеться радше про профілактику. А цифровізація накопичених даних за допомогою штучного інтелекту дає змогу здійснити швидкий стрибок від sick до wellbeing.

Сфера краси стає дедалі інклюзивнішою, відповідальнішою, свідомішою та відкритішою

Сфера краси стає дедалі інклюзивнішою, відповідальнішою, свідомішою та відкритішою. Приміром, дані про своїх споживачів, їхні потреби та сподівання, накопичені за 113 років існування, команда спеціалістів концерну L`Oreal використовує задля реалізації основного тренду – персоніфікації в б’юті. Створений на основі приблизно 16 тисяч зображень онлайн-алгоритм e-shades дає змогу максимально точно дібрати відтінок тонального засобу, який личитиме саме вам. Інша технологія дає змогу в один клік створити ідеальний відтінок помади, що потрібен вам під конкретний образ, просто у вас удома.

Технологічний підбір ароматів

Інший приклад використання алгоритму в персоніфікації б’юті стосується парфумерного сектору – він допомагає дібрати аромат відповідно до ваших емоцій. Компанія розробила спеціальний пристрій, що надівається на голову й зчитує електроімпульси мозку у відповідь на конкретний аромат. У такий спосіб АІ (штучний інтелект) виявляє, який саме аромат викликає найсильнішу і найприємнішу емоцію – звісно, це набагато полегшує вибір. Послуга вже доступна для клієнтів бренду YSL і має назву Scent-Sation.

Іншою точкою застосування даних й АІ є аналіз шкіри, що його розробили в L’Oreal для бренду La Roche-Posay – алгоритм сканує шкіру на предмет акне, а також може виявити 13 основних ознак старіння шкіри, на основі чого добирають рекомендовані для застосування засоби.

Заощадження води в салоні

Ще один приклад служіння АІ у сфері beauty – спеціальна насадка на душ, яка контролює потрібну для миття волосся кількість води й здатна скоротити її споживання на 60%, що відповідає тренду на розумне та відповідальне споживання ресурсів. І це ще не все. В партнерстві з іншими компаніями L’Oreal вивчає вплив якості сну на стан шкіри чи, наприклад, разом з Google аналізує запити споживачів, які потім використовуються для передбачення трендів майбутнього.

Predictive actions

Персоналізація як тренд виходить далеко за межі продажу продуктів чи керування вподобаннями споживачів. Щораз більше стартапів спрямовують свій фокус на predictive actions – комплекс дій, що ґрунтується на збиранні даних та їхньому аналізі для вгадування сподівань аудиторії.

Мікробіом

Звичний у косметології термін "мікробіом" вже завоював своє місце й у світі високих технологій. Його називають другим геномом людини. Одна зі спікерок саміту пожартувала: мовляв, ми – істоти радше бактеріальні, ніж людські, тому що слугуємо домівкою для трильйонів бактерій. Аналіз мікробіому дає можливість зміцнити імунну систему через оптимізацію бактеріального всесвіту кишківника, розробити персональний план харчування для врізноманітнення корисних мікробів в організмі, захистити організм від шкідливих мікробів, поліпшити сон, знизити рівень холестерину й поліпшити настрій завдяки так званим постбіотикам, що продукуються специфічними корисними мікробами.

Аналіз мікробіому, як і генетичного коду, створює можливість революціонізувати діагностику, профілактику та лікування більшості захворювань людини. Наприклад, алгоритм німецької компанії BIOMES’ дає змогу виявити діабет на ранніх стадіях на основі копрограми. Пересічна людина вже може звернутися до цього методу – тест потребує всього кілька днів і, набираючи популярності, стає з кожним днем доступнішим за ціною.

Персоніфікована нейромодуляція

Цікавою була також сесія з персоніфікованої нейромодуляції. Зізнаюсь: я нічого не знала про це поняття до лекції. Виявляється, приміром, що під час депресії права півкуля нашого мозку має менше електроімпульсної активності, ніж ліва – цей дисбаланс має назву "фронтальна асиметрія". Науковиця з Neuroelectrics розробила бездротовий пристрій для зчитування електросигналів мозку, але революційною є інша функція девайса: він здатен посилати електросигнали визначеної потужності в конкретні зони мозку для електростимуляції та змінювати його!

На цю ідею винахідницю надихнула історія стародавніх греків, які клали собі на голову електричного ската, щоб втамувати біль. Вона наголошує на тому, що людство дуже довго надавало уваги хімічному складникові мозку – власне, на цьому ґрунтується вся фармакологія. Але мозок також має електричний компонент – час працювати саме з ним. За допомогою електростимуляції можна впливати на конкретні зони мозку та здійснювати або стимулювальну (як, наприклад, у разі хвороби Альцгеймера), або пригнічувальну дії (для зменшення вірогідності епілептичних нападів).

Тут може з’явитись асоціація з електрошоковою терапією, але це не зовсім так. По-перше, мікроімпульси зовсім безболісні. По-друге, їхня потужність і зона дії визначаються на основі аналізу активності мозку. Цей пристрій – надія багатьох людей, які страждають на епілепсію.

І ось як це працює. Після МРТ мозку створюють його 3D-модель з точною позначкою місця, де формуються напади. На основі цієї моделі готують мапу розташування електродів та їхньої потужності. Випробування в Бостоні засвідчили зменшення частоти епі-нападів на недосяжні дотепер 47%! Модель уже розпочинає масштабні випробування для отримання схвалення FDA.

Інфлюєнс-маркетинг

Один з найпопулярніших у світі skintellectual інфлюенсер @hyram дуже просто пояснює феномен своєї популярності саме в б’юті: він дає відчуття "shopping with your best friend" ("шопінг з найкращим другом або подругою"), з тим, кому довіряєш, на чий попередній досвід можеш покластися, щоб уникнути помилок і марних витрат.

Інфлюенсери, маючи великий багаж знань у царині інгредієнтів і безплатних маркетингових досліджень, створених на основі взаємодії з власною аудиторією, шукають реалізації через створення власних брендів. Але водночас визнають, що ринок краси нині дуже насичений і вже недостатньо мати просто класні формули та потужний маркетинг. Бренд має бути корисним суспільству (social responsibility & social impact). Той самий Hyram, наприклад, спрямував свою соціальну діяльність на роботу з фондами підтримки ментального здоров’я. Взагалі, в кожній залі, попри тематику чи то crypto, чи web 3, звучали слова про важливість ментального здоров’я. Кому, як не українцям, погоджуватися з цією тезою?

Загалом Web Summit цьогоріч показав, що людство дедалі частіше замислюється над збереженням цивілізаційного "завтра". Зменшення впливу на клімат, оптимальне й екологічне використання космосу, роботизація складних і небезпечних типів робіт, вирощування біоматеріалів бактеріями, АR у роботі лікарів. Власне, якщо світ зосередиться на гаслі "creation, not destroying", за моїми враженнями, нас чекає світле майбутнє вже дуже скоро. І перемога України над ворогом відіграє в цьому важливу роль, тож наближуймо її разом!

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.