Виставка самобутньої української кераміки; проєкт, приурочений до сторіччя Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків; спецпроєкт знаменитого фотографа Пола Мпагі Сепуї для Vogue UA – серед найкращих подій місяця.
З 22 червня до 1 вересня в Національному музеї мистецтв ім. Богдани та Варвари Ханенків
Офіційно датою заснування музею Ханенків вважається 23 червня 1919 року. Що ховається за цією датою і чому її вибрали точкою відліку? Які події цьому передували? Як це вплинуло на подальшу долю музею? Ці питання досліджує на новій виставці "Музей. Сторіччя" музей Богдани та Варвари Ханенків – один з найпопулярніших київських музеїв з багатою колекцією шедеврів європейського мистецтва. "Музей. Століття" – перший історико-документальний виставковий проєкт музею, який розповідає його долю за допомогою колекцій. Серед "родзинок" виставки – оригінали унікальних документів, зокрема примірник заповіту Богдана Ханенка від 10 квітня 1917 року, і обрані пам'ятки з фондів музею, які експонуватимуть вперше.
З 4 липня до 8 серпня в центрі сучасного мистецтва М17
"Big Circle" – великий міжнародний проєкт, присвячений безпредметному мистецтву. Цей термін ввели в ужиток на початку ХХ століття, а його розвиток часто співвідносять з Кандинським і Мондріаном. У кінці ХХ століття напрямок відродився: на початку 1990-х років з'явився "Живописний заповідник" у Києві, групи CCNOA в Брюсселі і PS project в Амстердамі, пізніше – ParisCONCRET у Парижі. У київський арт-центр М17 на весь липень і серпень привезли роботи найяскравіших представників напрямку з Бельгії, Франції, Австралії, Німеччини. Великобританії, а також роботи, які брали участь у Biennale Internationale d'Art Non Objectif – найбільшій виставці безпредметного мистецтва у світі.
З 3 до 20 серпня в галереї "Лавра"
Теми жаху, релігії, сексуальності і місця існування вивчає у великому проєкті "Засіб впливу" група MYPH – молоді фотохудожники з Миколаєва, які працюють під керівництвом фотографа Сергія Мельниченка. Координує виставку Андрій Сігунцов. "Засіб впливу" – це роздуми про те, що в сучасних реаліях означає бути тендітною людиною в творчому колективі, і як залишатися собою в жорсткому середовищі постіндустріального міста.
З 25 липня до 25 серпня в Музеї українського народного декоративного мистецтва
Вази, столове приладдя, посуд, скульптури, фігурні композиції: в 1960-х знаменитий Васильківський майоліковий завод постачав найкрасивішу кераміку. Тоді на заводі працювали найкращі українські художники, їхня продукція була шалено популярною по всій країні, а сьогодні стала колекційною. Високої якості виробів керамісти досягали завдяки тому, що поєднували технологічні інновації з самобутніми художніми засобами. Найцікавіші примірники можна побачити на виставці "Завод", якою опікується один з найбільш талановитих українських кураторів Павло Гудімов. До експозиції увійшли роботи Неллі Ісупової – глави київської художньої династії; Надії та Валерія Протор'євих, Михайла Денисенка.
У Set independent art space до 8 серпня
Новий арт-номер Vogue UA присвячений питанням самоідентифікації і прийняття себе. Його заголовну історію створив фотограф Пол Мпагі Сепуя, один з найцікавіших художників сучасності, учасник Whitney Biennial 2019, чиї виставки за останні два роки відбулися в ключових виставкових просторах США, нью-йоркському МоМА і галереї Девіда Цвірнера. У березні 2019 року робота Сепуї з'явилася на обкладинці шановного в арт-середовищі американського журналу Artforum, а до 8 серпня проєкт фотографа, знятий для Vogue UA, можна побачити в київському арт-просторі на Ярославовому Валу. Це частина виставки, яку журнал ініціював до презентації арт-номера. Крім робіт Сепуї на виставці представлені проєкт Пола Койкера, відео Стелли Азії Консонні і графіка українського художника і фронтмена гурту "Людська подоба", Анатолія Бєлова.