Поступово взуття на платформі посіло панівне місце серед пропозицій дизайнерів у поточному сезоні. Минулої весни це взуття вже назвали одним з головних аксесуарів: Versace зробили ставку на сандалі на високій платформі в яскравих кольорах, зокрема фіолетовому, а Ulla Johnson представила моделі в стилі провансу, еспадрильї з ремінцями на щиколотці. Simone Rocha і Giambattista Valli також приєдналися до дедалі популярнішого тренду й презентували святкові варіанти взуття на платформі.
Згідно з даними Lyst, попри пандемію, взуття на платформі має щораз більший попит: з 2019 по 2020 рік пошукові запити на порталі збільшилися на 26%, а з 2020 по 2021 рік цифри ще вищі — ріст пошукових запитів збільшився на 183%. Стає зрозуміло: те, що спершу вважали альтернативою взуттю на пласкому ходу, досліджує оновлену ідентичність, знову звертаючись до експериментальної моди 1960-х і яскравих аксесуарів, які визначали гардероб 1970-х.
"Пласкі платформи", відомі як flatforms, мали стати ідеальною альтернативою туфлям на підборах, без шкоди для комфорту. Цього сезону немає взуття, яке могла б протистояти їм: у своїй натхненій балетом колекції Erdem підіймає балетки на платформу, а Molly Goddard цитує flatforms у рокерському виготовленні з металевими вставками. Можливо, найіронічнішу версію демонструють Schiaparelli, демонструючи пальці на взутті, вкриті золотим кольором. Міучча Прада ж цієї осені повертається до щільно прилеглих до ноги ботфортів.
Коли вважалося, що восьмисантиметрова шпилька не може завдати ще більше незручностей, 2000-ні ускладнили завдання: кілька сантиметрів додалися на всю платформу. Це був золотий вік Шарлотти Олімпії й тих неймовірних образів, які носили всі знаменитості. У 2021 році туфлі на платформі — це більше про взуття Б’янки Джаггер, яке вона вибрала для концерту 1975 року. Moschino продемонстрували босоніжки в стилі ретро, а Versace — барвистішу сторону тренду. Італійський бренд виготовив з атласу подвійну платформу спереду, щоб пристосувати її під широкі скульптурні підбори.
Таке взуття з’явилася на модних радарах у 1950 роки: щоб підсилити образ крутого хлопця, у післявоєнні роки молоді люди вибирали взуття, що відсилає до іміджу денді, — туфлі з товстою підошвою. Мікс виняткового пошиття з бунтівницьким відтінком, який цієї осені проявляється в різних моделях, як-от дербі, знайшов своє втілення в колекції 3.1 Phillip Lim у тандемі з мереживними сукнями. Tod's продемонстрували двоколірні лофери на платформі, а Simone Rocha зробили ставку на армійські черевики на платформі, які можна сміливо поєднувати з ніжною рожевою сукнею з вишивкою.
Текст: Nuria Luis
За матеріалами vogue.es.