КУПИТИ КВИТКИ

Утопія, розшита гладдю: інтерв'ю з Артемом Климчуком

Артем Климчук створює колекції, які можна розглядати і читати як екскурсії по Києву, Україні та її головних модерністських утопіях.

Артем Климчук

"Пальто в едельвейсах мої клієнти носять в поліклініку" кинута мимохідь фраза в квартирі будинку споруди 1919 року на Заньковецькій звучить фантастично богемно. Мізансцена така. Інтер'єр, в якому оригінальний паркет і високі білі стіни поєднуються з вінтажними українськими килимами та скринями, має показово київський вигляд. Відчуття підсилюють розвішані на ширмі плащ з шовку-чесучі, розшитий каштанами Нарбута, і пальто в квітковий малюнок, який за технікою виконання нагадує зразки парадної гладі козачого бароко.

Реклама.

У студії Артема Климчука пазл бренду ARTEMKLIMCHUK складається остаточно. Уже кілька років свої колекції дизайнер вибудовує навколо локального генія місця. За ним можна знайомитися з Києвом і культурними епохами в історії України.

Шовкова сукня ARTEMKLIMCHUK, шкіряні мюлі Robert Clergerie, сережки Alighieri

Показ колекції осінь-зима 2018/2019 відбувся на Головпоштамті – на честь 100-річчя першого міжнародного поштового авіаперельоту літака Brandenburg C.1, який відбувся за маршрутом Відень – Краків – Львів – Проскурів (Хмельницький) – Київ. На фірмових "дорогих пальтах" (так дизайнер називає пальта з добротної вовни, розшиті стеклярусом і гладдю) тоді з'явилося шиття у вигляді хмаринок і літаків. Колекція весна-літо 2019 присвячена мюзиклу "Червона рута" з несподівано резонуючим сьогодні сюжетом: в поїзді "Донецьк – Верховина" зав'язується любов карпатської дівчини Оксани (Софії Ротару) і молодого шахтаря Бориса (Василя Зінкевича). Гра з образом артистки стала головним стилістичним прийомом колекції. Метафорою постійного перевтілення і переодягання (наприклад, грати оголену на сцені можуть в одязі) можна вважати прозорі речі тілесного кольору, які моделі зі сценічними накладними локонами носили на показі багатоярусними шарами.

Окремо речі мають фантастичний вигляд. Контури урбаністичних пейзажів Сходу України і міфічної карпатської квітки, вишиті на сукнях стеклярусом, ніби парять в повітрі. Малюнки, як і до попередніх колекцій, робила подруга дизайнера – архітектор і художниця, Поліна Мороз.

Шерстяне пальто ARTEMKLIMCHUK, сережки Alighieri

Передосіння колекція 2019-го присвячена дому 1919 року, в якому зараз шоурум ARTEMKLIMCHUK, а сто років тому в сусідньому кафе "Х.Л.А.М" (абревіатура розшифровується як "художники, літератори, артисти, музиканти") Мандельштам познайомився зі своєю майбутньою дружиною.

Всі ці культурні надбудови Климчук втілює, поки працює з доступним арсеналом ремесел. Свій бренд описує як "маленький, артизанальний, український". "Це означає, що на нього працюють люди з гідною зарплатою і на хороших умовах (студія-ательє розташована на вулиці Толстого, через квартал). Речі шиють з базових якісних тканин, куплених на стоках. В такому споживанні є якась екологічність", – каже Климчук. Цей підхід далекий від комерційних масштабів закупівель тканин, але дизайнер не прагне "одягнути всіх у все". Його влаштовує поступовий розвиток. "Я поки прасувальний стіл куплю, вишивальниць нових наберу (під керівництвом Руслана Панчука працюють чотири). Коли ми доведемо до ідеалу стратегію піару і продажів, я почну думати про презентацію за межами України".

Шовкове пальто ARTEMKLIMCHUK, сережки Alighieri

"Я Артем, я роблю одяг" – так випускник Київського вищого професійного училища технологій та дизайну представляє себе зовнішньому світу. Свою першу колекцію він показав у 18 років, в 2011-го став "Відкриттям року" за версією національної премії Best Fashion Awards, 2013 року – "Найкращим чоловічим дизайнером". Роком заснування бренду вважає 2014-й – "саме тоді відніс першу довідку в податкову".

Шовкове пальто ARTEMKLIMCHUK, сережки Alighieri

"Чи цікавий Київ решті світу? Я багато розмірковував над своєю громадянською позицією та ідентичністю. Нікому не цікава ще одна фантазія про стиль Бріжит Бардо. Мені подобається працювати в Україні і робити колекції, пов'язані з нею", – говорить Артем. У його колекціях ідеалізація України відбувається без ностальгії – скоріше, це образ України, яку почали придумувати перші революціонери початку ХХ століття – художники авангарду: модерністської і урбаністичної, що єдиною мовою прогресивного мистецтва говорить з рештою світу. У ній трапляються перші поштові перельоти, Курбас робить інноваційні театральні прем'єри в Парижі, Нью-Йорку і Харкові, а Нарбут створює айдентику майбутньої держави.

Текст: Тетяна Соловей

Фото: Federico Radaelli

Стиль: Daniel D'Armas

Зачіски: Waka Adachi

Макіяж: Adam De Cruz @one Represents з використанням Giorgio Armani

Асистент фотографа: Lorenzo Radaelli

Модель: Philippa Hemphrey @Premier

Подяка: Ryan @ProLighting London

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.