КУПИТИ КВИТКИ

На вагу золота: найдорожчі сумки у світі

Скільки має коштувати сумка? На це риторичне запитання у кожного своя відповідь. Джессіка Бумбус, колумніст британського Vogue, дізналася у фахівців аукціону Christie's, чому ця категорія аксесуарів стає все популярнішою, а ціни на неї незмінно зростають.

Актриси Урсула Андресс і Катрін Деньов

Громадськість звикла, що на відомих аукціонах з молотка йдуть твори мистецтва або ювелірні прикраси, однак в Лондоні в останній тиждень року продавали сумки. Причому, виставляли в британській столиці не тільки старовинні моделі, а й рідкісні екземпляри або особливо дорогі у своєму виробництві.

Реклама.
Сумка Himalayan Birkin Hermès

Незважаючи на переважання так званої "швидкої" моди, продажі легендарних сумок і аксесуарів регулярно б'ють всі мислимі аукціонні рекорди. Наприклад, знаменита сумка Hermès Birkin з білої матової крокодилової шкіри, декорована 10,23 каратами діамантів, "заробила" 236 750 фунтів стерлінгів, що перевищило очікувану вартість більш ніж на 60 відсотків. Це був уже третій за рахунком такий рекордний продаж протягом року, зроблений аукціонним будинком Christie's.

Інші не менш знамениті лоти грудневого аукціону Christie's склали: надзвичайно рідкісна алюмінієва валіза Explorer Louis Vuitton, датована 1892 роком. В ті часи виробництво алюмінію було настільки складним, що його вважали дорожчим від золота (162 500 фунтів стерлінгів). А також Hermès Quelle Idole (2017 року випуску), яку вперше придумали і виготовили 2000 року, щоб відсвяткувати міленіум. Її вартість на аукціоні фінішувала на позначці £ 68,750.

Алюмінієва валіза Explorer Louis Vuitton, 1892 рік

За словами Рейчел Коффскі, яка очолює лондонський міжнародний відділ сумок і аксесуарів в аукціонному домі Christie's, ринок сильно змінився за останні 10 років. "Ми відзначили, що жінки дивляться на свої сумки як на актив, а не просто на легковажний аксесуар, – зазначає вона, – і ми вже зараз можемо бачити, як з'являється ця жінка-колекціонер. Ці дами починають сприймати сумки і аксесуари так само, як, можливо, чоловіки традиційно дивляться на колекції годинників. Уже з'явилося розуміння того, що означає колекційна сумочка, а також її цінність на первинному і вторинному ринках". До того ж сумки, як каже Коффскі, – по-справжньому можуть скласти виключно жіночі колекції, тому що навіть серед покупців ювелірних виробів чоловіки як і раніше переважають на торгах.

Зростання колекціонування легендарних сумок також почало рости завдяки інтернету та соціальним мережам: Instagram, акаунти фанатів вуличної моди і спеціалізовані відео на YouTube неабияк вплинули на модні уми. Також свою лепту у популярність вінтажних екземплярів внесли дизайнери, які перевидали деякі архівні моделі: Gucci Monogram – Алессандро Мікеле і сумку-сідло Dior – переосмислила Марія Грація К'юрі.

Грейс Келлі з сумкою Hermes


Присутність брендів на арені сумочок і аксесуарів може бути пов'язана з конкретними дизайнерами. Зрештою, довговічність креативного керівництва в модному Домі часто визначається успіхом цих майстрів. У Louis Vuitton створенням колекційних виставкових сумок зайнялися відносно недавно – коли два десятиліття тому Марк Джейкобс став біля керма Будинку, більше відомого своїми скринями та дорожніми сумками. Дизайнер ініціював співробітництво з такими художниками як Такасі Муракамі, Яеї Кусамою і Річардом Прінсом. І, хоча, Джейкобс вже покинув Louis Vuitton, його творчий вплив все ще досить відчутний. Минулого року Louis Vuitton випустив другу колекцію у співпраці з Джеффом Кунсом.

Сумка Hermes

На цей момент існує стандартне рівняння, що допомагає визначити потенційну вартість сумки, проте все ж жорстких швидких правил не існує. Рідкість аксесуара є одним з найважливіших факторів, також як і його стан (оцінюється від одного балу, для нових, і до шести, для пошкоджених). Крім того, є модель, вік, матеріали, бренд, розмір (останнім часом на аукціонах спостерігається значна популярність невеликих сумок), і, більш суб'єктивно, наскільки зацікавлений покупець, присутній в кімнаті у день торгів. "Зрозуміло, що колекціонер, який шукав конкретну сумку протягом 10 років, заплатить будь-яку суму", – говорить Коффскі.


"У сумки є життєвий цикл, коли справа доходить до обмежених випусків", – пояснює Коффскі. Візьміть дуже рідкісну і популярну сумку на ринку, потім дайте їй від року до 18 місяців, і потім ви зможете оцінити, наскільки вірне вкладення ви зробили. Від сезону до сезону ринок схильний до коливань. Але рідкісні сумки – найкраща антишвидкісна модна покупка. Це довговічні предмети, які можуть стати сімейною реліквією з майже гарантованим зростанням вартості за умови перепродажу. Коффскі пророкує, що якщо ви витратите 2000 фунтів стерлінгів на виріб, ви можете бути впевнені, що отримаєте їх назад якщо перепродасте. Недавні новини про те, що Chanel більше не буде використовувати шкіру екзотичних тварин і хутро у своїх дизайнах, безумовно, будуть тільки сприяти підвищенню вартості певних вінтажних виробів. Особливо зі шкіри екзотичних тварин.

Сумка Chanel


Сумки також є неймовірно особистими речами. Вони зберігають наші таємниці, але вони ж і розповідають історію. Наприклад, крихітна підкова, яку ви знайдете в сумці Hermès, означає, що вона була виготовлена на замовлення для покупця в певний час, що і робить аксесуар ще більш колекційним. Саме ці фірмові знаки французького Будинку, спадщини в поєднанні з практично безпрецедентною якістю, роблять вироби Hermès найціннішими вкладеннями.

За матеріалами Vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.