Як аукціонні будинки освоюють маркетинг впливу
Аукціонні будинки – опора консерватизму і традиційних цінностей – освоюють маркетинг впливу.


Вперше потенціал ринку став очевидним на спеціальних торгах Sotheby's, де була представлена колекція прикрас Шона Ліна – британського ювелірного дизайнера, який працював з Александром Макквіном. У кінці 2017 року минули торги, на яких були виставлені подіумні прикраси зі старих колекцій Макквіна. Вони зібрали більше 2 млн доларів і фактично активізували тренд на колекціонування сучасних ювелірних виробів. Аукціонні будинки все так само роблять ставку на вторинний ринок, але для його просування привертають молоді таланти.

Найактивніше новий тренд підтримує Phillips: за минулий рік цей будинок представив колекціонерам двох цікавих сучасників – Лорен Адріану і Ану Гурі, яка до цього показувала свої колекції на Тижні високої ювелірної моди в Парижі. Гурі визнає: партнерство з аукціонним домом відкрило їй доступ до міжнародної аудиторії. Сара О'Брайєн, глава міжнародного ювелірного відділу Phillips, каже, що пошук цікавих ювелірів XX і XXI століття – особлива місія аукціонного дому: "Робота з сучасними ювелірами дає нам можливість не тільки говорити про цінності каменів і дизайну, перевіреного часом, але і показувати колекціонерам прикраси, які комунікують зі світом тут і зараз. Це продукт для людей, які хочуть жити майбутнім і справжнім, а не минулим".

У грудні в Нью-Йорку Christie's разом з італійським Vogue представили виставковий некомерційний проект Protagonist: 14 дизайнерів, які створюють прикраси з етичних матеріалів. Експозиція відкрилася практично відразу після регулярних основних торгів Magnificent Jewels у межах Christie's Lates – суаре для преси, колекціонерів і ентузіастів. Скроєний за трендами сучасності (тема відповідального виробництва викликає максимум медійного інтересу), проект став правильним піар-зміцненням позицій аукціонного будинку у сфері ювелірних торгів.

До найвищої точки тренд наблизився в кінці 2018 року. Sotheby's у якості кураторів колекції Fine Jewellery на найпрестижніших – грудневих – торгах запросив байєрів концептуального лондонського магазину Dover Street Market. Відомий своєю добіркою дизайнерів (в тому числі і сучасних прикрас), які визначають обличчя сучасної моди, Dover Street Market за тиждень до торгів представив невелику вибірку з 16 лотів в магазині і трохи більше – у виставкових залах Sotheby's для передаукціонного показу. У підсумку – подвійний профіт: аукціонний дім заявив про себе новій і, як виявилося, релевантній цільовій аудиторії, Dover Street Market – показав своїм покупцям, що його експертиза оцінена на найвищому рівні. "Ми були сильно здивовані, коли побачили, наскільки антикварні речі з колекції Sotheby's перегукуються з нашою добіркою прикрас сучасних дизайнерів", – говорить Мімі Гоппен, ювелірний байєр DSM. У планах у Sotheby's – розширювати список агентів впливу і виходити до нових незнайомих аудиторій. Тим, хто вміє заробляти гроші в новому цифровому світі, теж потрібні провідники, щоб витратити їх в світі аналоговому.
Текст: Наталія Філатова