VOGUE UA CONFERENCE
search Created with Sketch.

6 найвідоміших перформансів Марини Абрамович

15 вересня 2017

16 вересня знаменита художниця Марина Абрамович прочитає у Києві лекцію  "Тіло художника/ Публіка як тіло" і розповість про свій київський перформанс. Напередодні згадуємо найяскравіші перформанси художниці.

"Бабуся перформансу" – так найчастіше називають Марину Абрамович. Словосполучення заїжджене, але всі одразу розуміють, про кого мова. Сьогодні Марині Абрамович 70: вона почала займатися мистецтвом в 1970-ті в рідному Белграді і стояла у витоків жанру перформансу. Чого тільки не робила Абрамович за останні 45 років: на бієнале у Венеції перемивала гору закривавлених кісток в пам'ять про жертв війни в Югославії, разом зі своїм партнером Улаєм вдихали видохи одне одного через спеціальний прибор, поки не непритомніли від браку кисню; мордували одне одного оголені на очах у тисячі глядачів; сиділа протягом кількох діб у MOMA не рухаючись і дозволяла будь-якому глядачу подивитися собі в очі, й багато, багато іншого. У більшості випадків її головний інструмент - власне тіло; за допомогою нього Абрамович досліджує людські можливості. При цьому художниця любить говорити, що її буденне життя нудне.

Марині Абрамович, як і всім великим митцям, не далека поп-культура: вона оформляла обкладинку альбому для Леді Гаги, співпрацювала з Adidas і репером Jay-Z. До України в Марини Абрамович також є інтерес: у 2014 році вона зняла обкладинку арт-номера Vogue UA, створивши "кривавий" перформанс, присвячений Революції гідності в Україні. 

Марина Абрамович и Улай, перформанс «Энергия покоя», 1980. Один из самых опасных перформансов в истории искусства.  Художники держали стрелу телами, любая неосторожность могла стать смертельной.
Проект "Балканское барокко". Самый социальный проект художницы, который она посвятила памяти жертв Югославской войны
Марина Абрамович и Улай, перформанс Imponderabilia,  Болонья, 1977. Обнаженные художники стали своеобразным входом в музей:  через три часа прибыла полиция  – и на этом перформанс закончился
Перформанс "В присутствии художника". Абрамович в течение трех месяцев в рабочие часы  молча сидит за столом в музее и позволяет каждому сесть напротив и посмотреть на нее.
"Смерть себя", 1978. Для этого проекта Марина и Улай соединили свои рты специальным устройством и вдыхали выдохи друг друга. Через семнадцать минут после начала перформанса оба упали без сознания
"Дом с видом на океан", 2002. В течении 12 дней художница находилась перед зрителями в макете дома из трех комнат: не ела, только пила, иногда спала и пристально смотрела на публику.

Марина Абрамович ·

Ще в розділі Арт

Популярне